MOOC Café blended learning: embedding practice

van 08 JUN 2016 tot 22 JUN 2016 

Op maandag 6 juni 2016 start op FutureLearn een MOOC met de titel Blended learning – embedding practice. SURFacademy organiseerde rondom deze gratis online cursus een ‘MOOC Café, waarbij we in 2 face-to-facebijeenkomsten spraken over de lesstof van de MOOC en de theorie vertalen naar de Nederlandse onderwijscontext. Leren van en met elkaar dus.

Datum
08 jun 2016
Tijdstip
09:30-16:00
Locatie
SURF, Utrecht
Kosten
Gratis
Voorkennis nodig?
Nee
Accepteer cookies van derden om deze inhoud te bekijken. Klik hier om dit te doen.

Video-opname van de presentatie van TU Eindhoven (eerste bijeenkomst op 8 juni 2016)

In de 2 bijeenkomsten op woensdag 8 en woensdag 22 juni werkten deelnemers onder begeleiding van Nederlandse blended learning experts aan verdieping van de stof, inspiratie en discussie. Ook werkten deelnemers een eigen opdracht over blended learning uit.

MOOC over blended learning

De MOOC Blended Learning Essentials: Embedding Practice op FutureLearn is bedoeld voor mensen die verdieping zoeken bij de inzet van blended learning. Wat leren we uit bestaande ervaringen? Hoe kunnen we met behulp van technologie onze ambities realiseren en een uitdagende digitale toekomst scheppen? En hoe bedt u dit in in de organisatie? De MOOC liep van 6 juni tot en met 26 juni 2016, en is opgebouwd uit 3 weken. Deelnemers moesten per week rekenen op ongeveer drie uur studietijd voor het bestuderen van de online content. Deelnemers bespraken de theorie met elkaar, kregen praktijkvoorbeelden van Nederlandse onderwijsinstellingen en vertaalden de theorie naar de eigen onderwijsinstelling. 

Presentaties woensdag 8 juni 2016

Thema: leren van ervaringen

Presentaties woensdag 22 juni 2016

Thema: het realiseren van een uitdagende digitale toekomst 

Voor wie?

Het MOOC Café was interessant voor docenten, ICT-en onderwijsprofessionals, beleidsmedewerkers, (project)managers en anderen in het mbo, hbo en wo die wilden kennismaken met de mogelijkheden van blended learning en de inbedding daarvan in de eigen onderwijscontext

Laatste wijziging op 28 jun 2016