Seminar Kansen en uitdagingen voor open badges en microcredentialing

Datum: 03 FEB 2017 

Open badges kunnen een bijdrage leveren aan het flexibiliseren van onderwijs door microcredentialing. SURFacademy organiseert op vrijdag 3 februari 2017 een seminar over de kansen en uitdagingen van open badges. Je gaat zelf hands-on met badges aan de slag en kun je voorstellen doen voor een pilot met open badges.

Datum
03 feb 2017
Tijdstip
13:00-16:30
Locatie
SURF - Utrecht
Kosten
Gratis
Voorkennis nodig?
Nee
Deelnemers
Type onderwerp
Beleidsmatig onderwerp
Soort bijeenkomst
Seminar

Flexibiliseren van onderwijs

Open badges kunnen microcredentialing te ondersteunen en zo het onderwijs verder flexibiliseren. Na dit seminar heb je inzicht in de huidige ontwikkelingen op het gebied van open badges. Verder heb je zelf een badge gemaakt, weet je wat de plannen zijn van DUO en heb je inzicht in hoe andere instellingen met open badges omgaan. Ook kun je tijdens de bijeenkomst voorstellen aandragen voor een proof-of-concept voor flexibilisering van onderwijs met behulp van open badges-technologie.

Voor wie?

De bijeenkomst is primair bedoeld voor beleidsmedewerkers, informatiemanagers en business analisten van de instellingen. Voor deelname aan het seminar gaan we er van uit dat je bekend bent met het begrip open badges. De bijeenkomst richt zich op open badges in het hoger onderwijs.

Programma 

13:00 uur

Toepassing bij een instelling 

13:00 uur

Toepassing bij een instelling 

14:00 uur

Het perspectief van DUO 

14:30 uur

Hands-on open badges

15:00 uur

Pauze

15:30 uur SURF: voorstellen pilot 
16:00 uur

Discussie en stemmen 

16.30 uur  Borrel

Wilt u weten of u kunt deelnemen? Op onze SURFacademy-pagina leest u meer onder het kopje 'deelnemers'. U kunt deze bijeenkomst kosteloos volgen. Aanmelden is niet vrijblijvend; lees meer over de annuleringsvoorwaarden van bijeenkomsten van SURFacademy.

Het minimum aantal deelnemers is 25, het maximum aantal deelnemers is 75. Bij minder dan 25 deelnemers gaat het seminar niet door.