Leergang

Leergang Doorontwikkeling digitale leeromgeving

Ben jij actief bezig met de digitale leeromgeving binnen je instelling? Ben je verantwoordelijk voor de aanbesteding van een nieuw LMS of vraag je je af hoe de digitale leeromgeving kan blijven voldoen aan de steeds veranderende vraag vanuit het onderwijs? Schrijf je dan in voor deze leergang.

Verschillende iconen met focus op icoon leergang
10 okt 2019 — 23 jan 2020
Tijd
10:00-16:30 uur
Plaats
SURF-kantoor, Utrecht

Wat ga je doen tijdens de leergang Digitale leeromgeving?

Tijdens de leergang breng je je eigen kennis en ervaring in en profiteer je van de kennis en ervaring van de andere deelnemers. Het doel is om een beleidsdocument, visie of plan van aanpak te ontwikkelen waarmee jij zelf binnen je instelling verder kunt. De bijeenkomsten worden begeleid door Nico Juist, Lianne van Elk en Jasmijn Wijn vanuit SURF en door leden van de special interest group DLWO.

Dit kun je verwachten tijdens de leergang Digitale leeromgeving:

  • De leergang bestaat uit maximaal 20 deelnemers vanuit verschillende instellingen.
  • Je komt 3 keer 1 dag bij elkaar en je volgt een online sessie.
  • De bijeenkomsten bestaan uit een mix van presentaties, casusbesprekingen en interactieve werkvormen.
  • Je maakt gebruik van kennis en tools die door SURF zijn ontwikkeld.

Onderwerpen leergang

Het samenstellen, werkend houden en innoveren van de digitale leeromgeving vraagt om kennis over:

  • onderwijsprocessen
  • onderwijslogistiek
  • digitale didactiek
  • informatiekunde
  • ICT-architectuur
  • wet- en regelgeving

In de leergang komen deze onderwerpen aan de orde. De focus en mate van diepgang bepalen we gezamenlijk met de groep.

Voor wie?

De leergang is bedoeld voor iedereen die zich binnen het hoger onderwijs bezighoudt met het doorontwikkelen van de digitale leeromgeving. Voor informatiemanagers of -adviseurs start in januari 2020 ook de leergang Informatiemanagement rond de digitale leeromgeving. Kijk welke leergang het best bij je opleidingswens aansluit.

Tijdsinvestering

De inschatting is dat je, naast de bijeenkomsten, ongeveer 40 uur bezig bent met het maken van je beleidsplan, visiestuk of plan van aanpak (ca. 5 A4).

Data

  • Bijeenkomst 1: donderdag 10 oktober 2019 (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bijeenkomst 2: donderdag 14 november 2019 (10.00 tot 16.30 uur)
  • Bijeenkomst 3: donderdag 12 december 2019 (online sessie in de avond)
  • Bijeenkomst 4: donderdag 23 januari 2020 (10.00 tot 16.30 uur)
Het werken aan een eigen casus en daarop ook meerdere malen feedback krijgen van de begeleiders en andere deelnemers, zorgde voor een concreet plan als eindresultaat waar ik nu verder mee kan.
Inge van Gastel, Avans Hogeschool

Maximaal aantal deelnemers

Er is plaats voor 20 personen.

Inschrijven en annuleren