Workshop

Workshop Data, lights, camera, action! Bewonderingswaardige wetenschappelijke visualisatie

Wil je graag 3D visualisaties maken die visueel aantrekkelijker zijn dan wat Paraview of Visit je kan bieden? Heb je een spectaculaire afbeelding nodig voor een subsidieaanvraag? Zou je graag een gave animatie maken waarbij je door je simulatiedata vliegt? Dan is deze workshop iets voor jou!

Verschillende iconen met focus op icoon workshop
21 mei 2019
Tijd
09.00 tot 17.30 uur
Plaats
SURFsara, Science Park Amsterdam

Hands-on kennis over 3D (wetenschappelijke) data

Het doel van deze workshop is om hands-on kennis te bieden voor het produceren van sterke afbeeldingen en animaties op basis van 3D (wetenschappelijke) data. Je gaat aan de slag met het open-source pakket Blender, wat goede basisfunctionaliteiten biedt en tevens geschikt is voor gevorderd gebruik en de algemene bewerking van 3D data.

Het is ook erg leuk om mee te werken (wanneer je de grafische interface onder de knie hebt).  Voorbeelden van relevante wetenschappelijke data zijn 3D cell-based simulaties, 3D modellen van fotogrammetrie, (isosurfaces van) 3D medische scans, moleculaire modellen en aardwetenschappelijke data. Let op, we zullen niet focussen op informatievisualisatie of abstracte data, zoals tabellen (hoewel je deze wel zou kunnen omzetten naar een 3D model, waarna het gebruikt kan worden in Blender.) 

    Bloodcells, bloedcellen

    Voor wie?

    De workshop is bedoeld voor deelnemers die enige ervaring hebben met het werken met 3D data en hands-on ervaring willen opdoen met het produceren van afbeeldingen en animaties op basis van 3D (wetenschappelijke) data.

    Meer informatie

    • Neem je eigen laptop mee, bij voorkeur met een fatsoenlijke GPU.
    • Zorg voor de mogelijkheid om Blender te installeren op je laptop.
    • We moedigen je aan om een sample mee te nemen van de data waarmee je normaal werkt en waarop je de in de cursus geleerde vaardigheden wil toepassen. 
    • De workshop wordt georganiseerd door SURFsara in het kader van PRACE.

    Inschrijven en annuleren