Conclusies en resultaten project IMAGE ME(Publicatie)

In het project IMAGE ME werd onderzocht hoe radiologische beeldinterpretatievaardigheden van geneeskundestudenten kunnen verbeteren door feedback die gebaseerd is op learning analytics. Learning analytics geven inzicht in de cognitieve processen van studenten en vergroten de feedbackmogelijkheden op radiologische beeldinterpretatie.

download
06 OKT 2014

Visualisatiefeedbacktool

Uit het onderzoek blijkt dat beeldinterpretatievaardigheden verbeterd kunnen worden met een visualisatiefeedbacktool. Uit de verschillende analyses is gebleken dat de geneeskundestudenten en hun docenten positief staan tegenover de visualisatiefeedbacktool.

Meer motivatie en studiesucces

Beide doelgroepen gaven aan dat het waarschijnlijk is dat door deze manier van feedback het studiesucces van studenten in termen van behaalde scores op toets zal toenemen. Daarnaast gaven beide groepen aan dat de motivatie van geneeskundestudenten voor deze manier van toetsen en feedback waarschijnlijk zal toenemen (in vergelijking met de traditionele manier van toetsen en feedback).

Projectresultaten

Stimuleringsregeling Learning Analytics 2013

Dit project is uitgevoerd door UMC Utrecht. Het project maakt onderdeel uit van het de stimuleringsregeling Learning Analytics 2013.

Aantal keren bekeken:
851
Laatste wijziging op 01 aug 2016