Thema-uitgave Online en blended onderwijs – editie Peer feedback en peer assessment(Publicatie)

In deze thema-uitgave staan de volgende vragen centraal: hoe richt je peer feedback in en hoe realiseer je dit? Wat zijn belemmeringen en wat succesfactoren? En hoe zorg je voor kwaliteit? Drie onderwijsinstellingen laten zien hoe zij peer feedback in een online onderwijscontext toepassen en lees je wat er aan onderzoek plaatsvindt op dit thema.

download
14 JUN 2017

Opbouw en inhoud

  • Marjolein van Trigt legt verslag van een expert sessie over hoe peer feedback grootschalig online onderwijs persoonlijker maakt
  • Marca Gresnigt (Wageningen University & Research) laat in deze good practice zien hoe de WUR peer assessments inzet in MOOC’s
  • Pascal Haazebroek legt uit hoe het peer-feedbackplatform Pitch2Peer studenten ertoe aan zet om uit te blinken
  • Pieter Bots laat in de good practice van de TU Delft zien hoe zij systeemmodelleren in een online estafette-werkvorm inzetten
  • Bob Götte licht toe hoe hogeschool Inholland studenten met een weblecture voorbereidt op het geven van peer feedback
  • Renée Filius van Elevate Health (UMC Utrecht) vertelt in de derde good practice hoe peer feedback wordt ingezet in internationale setting bij de master Klinische Epidemiologie
  • In het intermezzo Tools voor peer feedback gaan Peter Boers en Sebas Veeke (beiden SURFnet) in op de voor- en nadelen van het zelf ontwikkelen van software en het toepassen van een generieke tool voor peer feedback. Ook geven zij een overzicht van tools die nu beschikbaar zijn op de markt.  
  • Gaby Lutgens (Universiteit Maastricht) laat zien hoe de UM tot een keuze voor tools is gekomen
  • In het laatste artikel vertellen 3 onderzoekers, Ellen Rusman, Julia Kasch (beiden Open Universiteit – Welten-instituut) en Esther van Popta (HAN), wat er uit onderzoek bekend is over de effectiviteit van peer feedback.

Meer informatie

Resultaat van:Online en blended onderwijs
Aantal keren bekeken:
2877
Aantal keren gedownload:
448