Thema-uitgave Toets- en vragenbanken in het onderwijs(Publicatie)

Praktijkexperts aan het woord over kansen en mogelijkheden Een goede itembank staat aan de basis van digitaal toetsen. Deze thema-uitgave maakt aan de hand van inspirerende voorbeelden duidelijk wat de meerwaarde is van digitale toets- en vragenbanken en wat er komt kijken bij het opzetten ervan.

download
31 JAN 2017

Winst boeken met digitale toets- en vragenbanken

“Zolang veel docenten nog steeds een la met eigen toetsen hebben, is er sprake van groot kapitaalverlies”, aldus Cees van der Vleuten (hoogleraar Onderwijskunde aan de Universiteit Maastricht) in deze thema-uitgave. Er valt enorme winst te boeken door vragen op te slaan in digitale toets- en vragenbanken, ook wel itembanken genoemd. Op deze manier kunnen meerdere docenten gebruik maken van de toets- en vragenbank en de samenwerking bevordert de kwaliteit. In deze thema-uitgave vertellen verschillende experts over hun ervaringen met het werken aan itembanken en wat er komt kijken bij het opzetten ervan.

Informeren én inspireren

Het doel van deze thema-uitgave is kennis over itembanken te delen, de kracht van samenwerking aan itembanken te laten zien, bewustwording te creëren over de mogelijkheden en inspirerende voorbeelden te laten zien.

Voor wie?

Deze uitgave is bedoeld voor iedereen die onderwijs geeft en ontwikkelt.

Meer informatie

Aantal keren bekeken:
944
Aantal keren gedownload:
101