Praktijkvoorbeelden multi-locatieleren(Publicatie)

Onderwijsruimtes voor online én face-to-face-onderwijs Steeds vaker maken traditionele onderwijsruimtes plaats voor ruimtes die (online) samenwerken beter mogelijk maken. Deze publicatie bevat 2 praktijkvoorbeelden die laten zien wat er mogelijk is met het gelijktijdig onderwijs volgen vanaf verschillende locaties met behulp van een live-verbinding, ook wel multi-locatieleren genoemd.

download
05 NOV 2018

Multi-locatieleren

Wat er noig is voor multi-locatieleren en wat levert het op? Dat zijn de vragen die centraal staan in deze uitgave. Aan de hand van praktijkvoorbeelden van de KU Leuven en de 4TU lees je waaraan multi-locatieleren moet voldoen om succesvol te zijn en welke uitdagingen daarbij komen kijken.

Praktijkvoorbeelden multi-locatieleren

In deze uitgave staan 2 praktijkbeelden die multi-locatieleren op verschillende manier vormgeven:

KU Leuven

Aanleiding voor deze publicatie was het bezoek dat de SIG Media & Education bracht aan de KULAK-campus in Kortrijk (België). In samenwerking met het bedrijfsleven doen zij in het TECOL (Technology-Enhanced COllaborative Learning) project onderzoek naar diverse vormen van innovatieve onderwijsruimtes, waaronder multi-locatieleren. Hoe kan dit onderwijs het beste worden ingericht zodat de aandacht van de student op afstand behouden blijft?

4TU

De 4TU, een samenwerkingsverband tussen de vier technische universiteiten (Delft, Eindhoven, Twente en Wageningen), heeft de remote classroom ingezet om studenten van een aantal masteropleidingen vakken aan te bieden die door één docent worden gegeven, maar op meerdere locaties tegelijk te volgen zijn.

Meer informatie

Resultaat van:Online en blended onderwijs
Aantal keren bekeken:
410
Aantal keren gedownload:
83
Laatste wijziging op 13 nov 2018