SURF Jaaroverzicht 2018: nieuwe records, nieuwe uitdagingen

Samen aanjagen van vernieuwing. Dat is de missie van SURF. Ook in 2018 bereikten we mooie resultaten samen met universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, onderzoeksinstellingen en universitaire medische centra. Lees erover in het Jaaroverzicht 2018.
studenten in Wageningen studeren

Lees het Jaaroverzicht 2018

Highlights van de SURF-coöperatie

Binnen het werkveld ICT-voorzieningen lees je over eduroam, het versturen van grote bestanden met SURFfilesender en over andere resultaten in 2018. Bij Onderzoek & ICT innoveerden we samen met onderzoeksgemeenschappen, en voerden we onder andere grootschalige berekeningen uit met het Lisa-rekencluster. Met Onderwijs & ICT behaalden we 60% meer bezoekers op auteursrechten.nl, gingen 40 instellingen aan de slag met het Versnellingsplan en maakten 20 instellingen gebruik van SURFsharekit.

Nieuwe diensten in 2018

Ook lanceerden we 4 nieuwe diensten in 2018: Object Store, Research drive, eduVPN en MBO-Lat. En organiseerden we meer dan 100 bijeenkomsten om kennis uit te wisselen. Van kleinere bijeenkomsten tot grotere zoals SURF Onderwijsdagen, Cloud Event, Challenge Day en Super Day.

Tot slot rondden we het Meerjarenplan 2015-2018 af. In het jaaroverzicht lees je de terugblik op deze periode van 4 jaar.