Regie op de digitale leeromgeving
Studenten en docenten hebben steeds veranderende behoeftes als het gaat om het gebruik van tools in het onderwijs. Een instelling moet hier met de digitale leeromgeving flexibel op in kunnen spelen. Maar hoe kom je tot een visie op de leeromgeving, wat is een modulair opgebouwde leeromgeving en welke integratievraagstukken komen daar bij kijken?
Onderwijspraktijk digitale leeromgeving
Hoe kan je als onderwijsinstelling de digitale leeromgeving zo organiseren dat deze ruimte biedt aan de wensen en eisen van studenten en docenten. Welke stappen moet je zetten? En hoe werkt dit in de praktijk? Onderstaande publicaties helpen je op weg en zorgen voor inspiratie.
Organisatie van de digitale leeromgeving
Visie
- Visie op de digitale leer- en werkomgeving - werkboek met adviezen, opdrachten en voorbeelden
- Thema-uitgave Van onderwijsvisie naar inrichting van de digitale leeromgeving
Inrichting
- Van onderwijsvisie naar naar inrichting digitale leeromgeving
- Verkenning Flexibele en persoonlijke leeromgeving: van losse bouwstenen naar één geheel
Techniek
Inkoop
Doorontwikkeling
- Handreiking Gebruikerservaring van de digitale leeromgeving
- Thema-uitgave Continue doorontwikkeling van de digitale leeromgeving
Diverse casussen
- Casus Radboud Universiteit Nijmegen: Onderwijsvisie als fundament voor visie op de DLWO
- Casus De Haagse Hogeschool: Geen visie, maar concrete uitgangspunten
- Casus ArtEZ hogeschool voor de kunsten: De DLWO in het vizier van alle partijen
- Casus Saxion: Genoeg massa bereiken voor een olievlekwerking
- Casus Hanzehogeschool Groningen: Niet vooruitlopen op oplossingen
- Casus Zuyd Hogeschool: De nieuwe DLWO is een visie van alle geledingen samen
- Casus Universiteit Twente: Goede ondersteuning essentieel voor nieuwe digitale leeromgeving
- Casus Hogeschool van Amsterdam: Digitale leeromgeving opnieuw vormgegeven