Open leermaterialen in de praktijk
Docenten vertellen over hun ervaringen met het delen of hergebruiken van open leermaterialen. Docenten die geloven in het delen van kennis en gebruik maken van elkaars expertise. Die experimenteren om te kijken wat het oplevert en anderen willen inspireren. Docenten die het verschil maken met de inzet van open leermaterialen.

Jan Verbesselt
Wageningen University
"Ons leermateriaal wordt over de hele wereld ingezet om samen de ontbossing in kaart te brengen."

Stijn Bos
AMC Amsterdam
"Zonder ICT en onderwijs had ik geen dokter kunnen worden. Mijn droom is dan ook: de beste kennis - gratis en open voor iedereen."

Erik Horsthuis
Saxion
"Je krijgt er echt iets voor terug wanneer je je onderwijs deelt met anderen!"

Tanja Vos
Open Universiteit
"De open toegankelijke Java opgaven kunnen zeker bijdragen aan de vermindering van lasten voor de docent!"

Femmie de Vegt
Radboudumc
"Studenten willen op hun eigen manier leren, via open leermaterialen zorg ik dat er verschillende mogelijkheden zijn!"

Theo van den Boogaart
Hogeschool Utrecht
"Ik geloof in landelijke samenwerking wat leidt tot afstemming, inspiratie en verrijking van het onderwijs."

Jasper Boter
Hanzehogeschool Groningen
"Samen beter onderwijs maken dat toegankelijk is voor iedereen, daarom zet ik mij in voor open leermaterialen!"

Kirsten Namesnik
Universiteit Utrecht
"Raar dat we elke keer het wiel opnieuw uitvinden, alle universiteiten geven dezelfde lessen statistiek; let’s share!"

Marloes van den Broek
Fontys Hogescholen
"Uit ervaring weet ik dat feedback op leermaterialen zorgt voor aangescherpte en up-to-date lessen."

Ernst Boogert
Protestants Theologische Universiteit
"We hebben zo'n vernieuwend concept te pakken, docenten staan te springen om met de open leermaterialen aan de slag te gaan."

Bregje Weeda
HZ University of Applied Sciences
"Laten we recyclen! Geef je eigen draai aan het materiaal en klaar. Je zult zien dat het veel tijd zal schelen."

Paul Gobée
Leids Universitair Medisch Centrum
"Toegankelijkheid en materialen van goede kwaliteit vormen de basis waarom ik mij inzet voor open anatomie leermaterialen."
6 redenen voor docenten om aan de slag te gaan met open leermaterialen
- Kwaliteit verbeteren door feedback vanuit de community
- Leermaterialen voor iedereen toegankelijk maken
- Samenwerken om collecties op te bouwen
- Het wiel niet opnieuw uitvinden
- Als inspiratiebron voor lessen
- Tijdwinst