Stappenplan Beleid voor open leermaterialen
Het ontwikkelen, delen en hergebruiken van open leermaterialen kan een belangrijke stap zijn om de kwaliteit en efficiëntie van het hoger onderwijs te verbeteren. Via beleid kun je bewustwording creëren en formaliseren. Lees hier stap voor stap hoe dat kan.
Over dit stappenplan
Hieronder lees je wie er hebben bijgedragen aan dit stappenplan.
Auteurs en experts
- Etienne Verheijck, Principle Educator, Academisch Medisch Centrum
- Martijn Ouwehand, projectmanager innovatief onderwijs, TU Delft,
- Michèle Gimbrère, beleidsadviseur Online en open onderwijs, Wageningen University & Research
- Nicolai van der Woert, senior consultant onderwijsinnovatie, Radboud UMC
- Rogier Schumacher, Beleidsadviseur - projectmanager - informatieprofessional, Universiteit Utrecht
- Ton Gloudemans, informatiemanager, Inholland
- Ulrike Wild, Directeur onderwijsinnovatie, Wageningen University & Research
Redactie
- Kirsten Veelo, teamleider Open leermaterialen, SURF
- Lieke Rensink, projectmanager Open leermaterialen, SURF
- Marjolein van Trigt, tekstschrijver, Marjolein van Trigt
- Michel Jansen, projectmanager Open leermaterialen, SURF
Best practices
- Danny Plass, projectleider HBO-i en docent software engineering, Saxion
- Marloes van den Broek, lid van de projectgroep boegbeeldproject HBO-verpleegkunde en docent verpleegkunde, Fontys Hogeschool
- Michiel de Jong, Open Education expert, TU Delft
- Michiel Munnik, projectmanager, TU Delft

Delen
Dit werk valt onder een Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationaal-licentie.
Meer informatie
Meer stappenplannen en informatie over open leermaterialen vind je op: