Digitale leeromgeving
Studenten en docenten hebben steeds veranderende behoeftes als het gaat om digitale leeromgevingen. Maar hoe kom je tot een visie op de leeromgeving, wat is een modulair opgebouwde leeromgeving en waar loop je tegenaan als je dit wil implementeren in je onderwijs? Dat is waar SURF naar kijkt.
Dat heeft niet alleen ons, maar ook de hele zaal doen beseffen dat we het draagvlak echt moeten veranderen. Vooral nu de toekomst zich richt op leerlinggestuurd leren.
Casus Digitale leeromgeving bij de Hogeschool van Amsterdam
Praktijkverhaal
De Hogeschool van Amsterdam (HvA) geeft de digitale leeromgeving opnieuw vorm. Lees hier hoe ze dat hebben gedaan.
Praktijkverhaal
VR-lesmethode PleitVRij naar volgende niveau getild
Praktijkverhaal
De VU, UU en RUG ontwikkelden gezamenlijk een VR-lesmethode om rechtenstudenten in een zeer realistische setting te laten pleiten, genaamd PleitVRij. De lesmethode is een succes, maar doorontwikkeling en opschaling gebeurt niet vanzelf. Wat komt daarbij kijken en wat is er in het project ‘Leren met Virtual Reality: The Next Level’ gerealiseerd?
Praktijkverhaal