Een eigen leerroute voor elke student is geen systeemgedreven maar een inhoudelijke verandering.
Publicaties flexibel onderwijs organiseren
Publicaties onderwijslogistiek
De procesplaat Onderwijs organiseren vertrekt vanuit het perspectief van de student. Je ziet welke onderwijsprocessen aan elkaar verbonden zijn, zodat gevolgen van keuzes voor de inrichting van processen inzichtelijk worden.
De werkwijzer bij het Referentiemodel onderwijslogistiek voor flexibel onderwijs beschrijft de ideeën en inzichten achter het Referentiemodel onderwijslogistiek voor flexibel onderwijs. Dit model is een hulpmiddel om de onderwijslogistieke keten binnen de instelling in kaart te brengen. Ook biedt de werkwijzer handvatten om te komen tot een onderwijslogistiek die aansluit op de eisen die flexibel onderwijs stelt.
Het referentiemodel voor flexibele onderwijslogistiek stelt instellingen in staat om na te gaan welke gevolgen een meer flexibel curriculum heeft voor de onderwijslogistiek.
Op welke momenten in de onderwijslogistieke keten kom je vertrouwelijke informatie tegen en hoe ga je hiermee om? In de flyer Vertrouwen en privacy in de onderwijslogistiek worden modellen aangereikt die dit proces inzichtelijk en toetsbaar maken.
Onderwijsinstellingen staan voor de uitdaging om hun onderwijs te flexibiliseren. Ook op het vlak van onderwijslogistiek. In deze notitie Flexibele onderwijslogistiek voor flexibel onderwijs, oriëntatie en inventarisatie lees je een oriëntatie en inventarisatie over dit thema.
Het Onderwijslogistiekmodel ontwikkeld door De Special Interest Group Onderwijslogistiek, geeft inzicht in de onderwijslogistiek. Het maakt de samenhang zichtbaar van onderwijsontwikkeling en planning tot diplomering en evaluatie. Het model stelt docenten, dienstverleners, beleidmakers en het management in staat om het gesprek over de betekenis van onderwijslogistiek in de organisatie aan te gaan. Het bevat ook praktijkcases van het gebruik binnen instellingen en stelt vervolgstappen voor.