Projecten online onderwijs

Online onderwijs biedt kansen voor innovatie en kwaliteitsverbetering van het hoger onderwijs. Het ministerie van OCW stelt jaarlijks geld beschikbaar voor een stimuleringsregeling om dit te bevorderen. Op deze pagina vind je een overzicht van de projecten die aan deze regeling hebben deelgenomen.

Stimuleringsregeling online onderwijs

Projecten peer feedback

Instellingen die hebben deelgenomen aan de stimuleringsregeling open en online onderwijs met projecten die aansluiten op het thema peer feedback zijn hieronder te vinden.

Ask your peer - zelfgestuurde online peer feedback

Dit project richt zich op zelfgestuurde online peer feedback in de wetenschappelijke stages van 3 masteropleidingen.

Instellingen: Universiteit Leiden, LUMC

Naar het project

Best Contribution Grading - beoordeling van participatie in online discussies en peer feedback

Best contribution grading is een vorm van  beoordeling van participatie in online discussies en peer feedback.

Instelling: Wageningen University en Feedbackfruits

Naar het project

 

Diep leren door online peer feedback

Het doel is online peer feedback in te zetten als schaalbaar middel waarmee studenten gepersonaliseerde feedback ontvangen voor betere eindresultaten.

Instelling: Universiteit Utrecht

Naar het project

 

Game-based thesis preparation with peer review - game-based leeromgeving

De TU Delft heeft een game-based leeromgeving ontwikkeld om in te zetten bij peer-review opdrachten.

Instelling: TU Delft

Naar het project

Naar een effectieve inzet binnen een blended leeromgeving

In dit project wordt nagegaan hoe online peer feedback effectief  kan worden ingezet in blended onderwijs.

Instelling: De Haagse Hogeschool

Naar het project

PleitVRij - oefenen en feedback in een VR omgeving

Dit project is opgezet om rechtenstudenten beter te leren pleiten. Ze krijgen de gelegenheid om te oefenen en feedback te ontvangen in een authentieke setting.

Instelling: Rijksuniversiteit Groningen en VU Amsterdam

Naar het project

 

Project-Estafettes voor schaalbaar open en online onderwijs

In deze onderwijsvorm  bouwt elke student voort op het werk van een anonieme voorganger, waardoor het leerrendement hoger is dan bij een traditionele onderwijsvorm.

Instelling: TU Delft

Naar het project

BDE peer feedback Sprint: An Applied Research Project Management Game

In dit project is een simulatiegame ontwikkeld die HBO-opleidingen kunnen gebruiken om studenten op stimulerende wijze kennis te laten maken met de opeenvolgende stappen van een onderzoeks-, ontwerp-, of veranderingsproject.

Instelling: NHL-Stenden Hogeschool

Naar het project