Dat heeft niet alleen ons, maar ook de hele zaal doen beseffen dat we het draagvlak echt moeten veranderen. Vooral nu de toekomst zich richt op leerlinggestuurd leren.
Visie digitale leeromgeving
SURF besteedde het afgelopen decennium continu aandacht aan de digitale leeromgeving van hoger onderwijs instellingen en ontwikkelde een visie met de term componentenvisie (2012). Hierin stellen we de digitale leeromgeving voor als ‘het geheel van systemen, door een instelling georganiseerd, gericht op het onderwijs en leren’.
Maar hoe staat het anno 2022 met de leeromgeving? En wat is de impact van ontwikkelingen binnen het onderwijs en technologie op de digitale leeromgeving? Dit onderzochten ruim dertig experts. De resultaten lees je in deze publicatie.
Werkvormen voor de herijking van de visie op de digitale leeromgeving
Voor de herijking van de visie op de digitale leeromgeving ontwikkelden we twee werkvormen. Deze werkvormen kun je ook gebruiken als je zelf aan de slag wilt met de herijking of ontwikkeling van de visie op de DLO.